DSC04535

Hoe IKEA data gebruikt om de klanten te beïnvloeden

Onze collega Nyanda verteld over haar ervaring tijdens het bedrijfsbezoek bij IKEA.


Voor wie mij langer kent weet dat ik veel affiniteit heb met interieur. Daarom stond ik voor het bedrijfsbezoek aan IKEA Hengelo met Netwerkorganisatie IKT vooraan in de rij. Het was erg interessant om te horen hoe klanten worden beïnvloed aan de hand van data. Op welke plekken zet je bepaalde producten neer en hoe kan de klant optimaal worden geïnspireerd, zonder overal alleen de beste verkochte producten in het zwart en wit neer te zetten.

En elk bezoek bij de IKEA sluit ik natuurlijk af met een ijsje en/of hotdog, waar natuurlijk de peak-end rule op een heerlijke wijze wordt toegepast.

Super waardevol en stof tot nadenken meegekregen naar huis 💭

Fotografie: Marieke Bolink - Kleine Snuverink

36 afbeeldingen

Vorige
Volgende